Zdrowie rodzica
pod Twoją kontrolą
Twój rodzic choruje, mieszka daleko? Nie martw się!
Zadbaj o jego bezpieczeństwo z Opaską SOS i zdalnym monitoringiem zdrowia 24h/7
- rodzic nosi opaskę – Ty instalujesz aplikację
- monitorujesz w aplikacji ciśnienie, tętno, saturację i temperaturę
- gdy rodzic upadnie – dostaniesz powiadomienie alarmowe
- dzięki funkcji lokalizacji zawsze będziesz wiedział gdzie znajduje się bliski
- opaska może zastąpić zegarek oraz telefon (wbudowana karta SIM)
- w opasce ustawicie przypomnienie o lekach
Możesz zdalnie sprawdzać ciśnienie, puls, saturację,
temperaturę, lokalizację, otrzymać alert o upadku
lub innym zdarzeniu
Wybierz najlepszą opaskę dla Twojego rodzica,
a następnie w koszyku dobierz usługę
i czas jej trwania.
Ratownictwa Medycznego
To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.
prosta w użyciu
To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.
podgląd stanu zdrowia
To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.
Opinie naszych klientów
Porównanie funkcji opasek SOS
temperatury ciała
głosowe
Opaski SOS działają z łatwą w obsłudze polską i dedykowaną
aplikacją Bezpieczna Rodzina
Dlaczego warto wybrać nasze rozwiązania?
Blog
Najczęściej zadawane pytania
Czym różni się usługa Mój Opiekun od Mój Opiekun Premium?
Usługa Mój Opiekun umożliwia osobie, która chce opiekować się seniorem, czy innym członkiem rodziny, zdalny monitoring zdrowia (wykonywanie pomiarów pulsu, ciśnienia, saturacji, temperatury), lokalizację, czy odbiór powiadomień o upadku i SOS. Natomiast usługa Mój Opiekun Premium gwarantuje zarówno zdalną opiekę sprawowaną przez opiekuna z rodziny, jak i kontakt z ratownikiem z Centrum Medycznego w przypadku wystąpienia nagłej sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu.
Jakie są zalety usługi Mój Opiekun Premium?
Największą zaletą jest brak zmartwień o to, “kto mi pomoże, jeśli sam nie zdążę wezwać ratunku, bo stracę przytomność”. Jeśli osoba nosząca opaskę SOS będzie mieć wypadek, upadnie, użyje przycisku SOS, opaska automatycznie zaalarmuje ratownika z Centrum Medycznego, a ten w razie braku kontaktu z poszkodowanym, wezwie do niego na pomoc karetkę pogotowia.
Po co mi usługa Mój Opiekun Premium?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, kto pomoże Twojej mamie, babci, Twojemu tacie czy dziadkowi, kiedy Ty akurat będziesz zajęty lub jeśli rozładuje Ci się telefon?
Usługa Mój Opiekun Premium daje pewność, że naszemu bliskiemu w każdej sytuacji wsparcia udzieli wykwalifikowany ratownik.
W jaki sposób działa usługa Mój Opiekun Premium?
W usłudze Mój Opiekun Premium chodzi przede wszystkim o szybką pomoc w stanach zagrożenia życia. W momencie upadku pacjenta (z utratą przytomności lub bez), czy naciśnięciu przez niego guzika SOS, opaska automatycznie łączy się z ratownikiem, który po zapoznaniu się z sytuacją podejmuje decyzję o wysłaniu karetki pogotowia i ewentualnym powiadomieniu innych służb.
Po co płacić za usługę Mój Opiekun Premium skoro pomoc można uzyskać dzwoniąc na 112?
Kiedy dzwonimy na numer 112 często musimy chwilę poczekać, czy to na zgłoszenie się odbiorcy, czy na wysłanie samej karetki. Jeśli już dodzwonimy się na 112 ratownik nie wie jak się czuje pacjent — w przypadku usługi Mój Opiekun Premium ratownik ma od razu dostęp do wyników pomiarów, listy lekarstw i adresu osoby poszkodowanej. Usługa znacznie skraca czas reakcji i przyspiesza dotarcie pomocy na czas.
Z kim dokładnie kontaktuje się opaska?
Opaska kontaktuje się bezpośrednio z profesjonalnym Centrum Medycznym, a powiadomienie o niebezpiecznym zdarzeniu (np. o upadku) zostaje dodatkowo wysłane automatycznie do opiekuna starszej osoby.
Kim są ratownicy?
Ratownicy medyczni to osoby odpowiednio przeszkolone w kwestii bezpieczeństwa, udzielania pomocy, odbierania zgłoszeń i natychmiastowego podejmowania decyzji dotyczących wysłania karetki pogotowia i powiadomienia o zdarzeniu odpowiednich służb.
Czy opaska informuje pogotowie o zmianach funkcji życiowych?
Opaska nie informuje pogotowia o zmianach funkcji życiowych, jednakże warto zaznaczyć iż w panelu pacjenta, do którego dostęp ma ratownik medyczny, widoczne są wyniki wszystkich pomiarów.
Co jeśli senior nie zdąży nacisnąć przycisku SOS?
Jeśli senior upadnie, a nie zdąży nacisnąć przycisku SOS, wbudowany w opaskę czujnik upadku wyśle alarm do Centrum Medycznego (w przypadku posiadania aktywnej usługi Mój Opiekun Premium) oraz do opiekuna. Opaska posiada także funkcję GPS oraz nasłuch otoczenia, z których o każdej porze może korzystać opiekun, co również pomaga na bieżąco sprawdzać stan zdrowia pacjenta.
Czemu miałabym podawać wrażliwe dane osoby noszącej opaskę?
Jesteśmy godną zaufania polską firmą z ponad 20-letnim doświadczeniem. Wszystkie dane przechowujemy na polskich serwerach i dbamy o to, aby były odpowiednio zabezpieczone. Gwarantujemy, że niepowołane osoby nie mają do nich dostępu.
Czy usługę ratownika medycznego realizuje placówka publiczna?
Usługę realizuje placówka niepubliczna.
W jakich województwach jest dostępna wasza usługa?
Nasza usługa dostępna jest w całej Polsce.
Jak szybko przyjedzie pogotowie po użyciu przycisku SOS?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie ponieważ na czas oczekiwania na karetkę składa się kilka czynników, takich jak miejsce zamieszkania pacjenta, czy odległość w jakiej znajdować się będzie najbliższa dostępna karetka.
Czy w przypadku wciśnięcia przez mojego bliskiego guzika SOS ja również dostanę powiadomienie, czy dostanie je tylko Centrum Medyczne?
Opiekun również otrzymuje powiadomienie o użyciu przez bliską osobę guzika SOS. Uwaga! W usłudze Mój Opiekun alert o użyciu przycisku SOS otrzymuje jedynie opiekun. Ratownik medyczny odbiera alert, kiedy mamy usługę Mój Opiekun Premium.
Czy senior może zadzwonić z opaski tylko do mnie (opiekuna), czy też do innych członków rodziny?
Jeśli senior używa podstawowego modelu opaski, może zadzwonić tylko na numer opiekuna. Jeśli jednak używa opaski SOS z wyświetlaczem, może zadzwonić do 10 osób, które wcześniej należy wpisać do książki telefonicznej w aplikacji.
Co trzeba zrobić aby uruchomić usługę Mój Opiekun Premium?
Przy zakupie urządzenia z usługą Mój Opiekun Premium, nie trzeba jej dodatkowo aktywować. Wystarczy dodać urządzenie do aplikacji (zgodnie z instrukcją obsługi), oraz uzupełnić kartę pacjenta, która zostanie przesłana elektronicznie po dodaniu urządzenia.
Czy czujnik upadku informuje ratowników?
Tak, informacja o upadku zostaje wysłana zarówno do Centrum Medycznego, jak i do opiekuna (przy aktywnej usłudze Mój Opiekun Premium).
Czy ratownik medyczny jest w stanie jakoś pomóc czy odpowiada tylko za wezwanie pogotowia?
Ratownik medyczny ocenia stan zdrowia pacjenta i odpowiada za wezwanie do niego pogotowia ratunkowego.
Czy mając rozrusznik serca mogę korzystać z takiego urządzenia?
Osoby z rozrusznikiem serca przeważnie również mogą korzystać z naszych urządzeń (chyba że pacjent ma przeciwwskazania od lekarza w posiadaniu telefonu komórkowego, opaska działa na takich samych częstotliwościach).
Dlaczego wybrać waszą usługę, a nie konkurencji?
Dla nas najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów, dlatego zawsze słuchamy ich opinii i wprowadzamy do usług ich sugestie. Nasze produkty są dopracowane w każdym najmniejszym szczególe. Nie ma ukrytych opłat, jesteśmy cenioną marką i zawsze wychodzimy naprzeciw potrzebom odbiorcy. Mamy własne biuro obsługi Klienta, które dba o to aby każda kontaktująca się z nami osoba była w pełni zadowolona.
Czy usługa Mój Opiekun Premium działa za granicą?
Usługa działa na terenie Polski.
Co zawiera cena usługi, dlaczego tyle kosztuje?
Całkowita cena zawiera urządzenie, dostęp do aplikacji dla opiekuna oraz dostęp do usługi Mój Opiekun, lub Mój Opiekun Premium, co w przypadku drugiej usługi gwarantuje natychmiastowe powiadomienie ratownika medycznego o tym, że zagrożone jest życie pacjenta. Dzięki wykupionej usłudze Mój Opiekun Premium, ratownik medyczny ma dostęp do panelu pacjenta, a co za tym idzie, do wszystkich pomiarów i stosowanych leków. (Cena zawiera już wszystkie koszty łączności, lokalizacji i nielimitowanej karty SIM)
Jak można dostać taką opaskę z usługą Mój Opiekun?
Jeśli chcą Państwo otrzymać opaskę z usługą za darmo, prosimy o kontakt z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej lub Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Państwa miejscu zamieszkania. Tam uzyskają Państwo informacje, czy Państwa gmina bierze udział w którymś z rządowych programów wsparcia seniorów i czy dostępne są nasze urządzenia.
Dla kogo opaska może być przydatna?
Opaska jest przydatna dla osób starszych, przewlekle chorych, takich, które wymagają stałej opieki. Mogą z niej także korzystać osoby w pełni samodzielne, które chcą monitorować codziennie swoje zdrowie i chcą czuć się bezpiecznie, nawet na tzw. “wszelki wypadek”.
Co jeśli pogotowie nie będzie mogło dostać się do mieszkania?
W sytuacji zagrożenia życia pacjenta pogotowie może użyć siły, by dostać się do mieszkania (np. wyważyć drzwi), lub powiadomić odpowiednie służby takie jak policja, czy straż pożarna.
Co dokładnie się dzieje po wciśnięciu SOS, jak w praktyce wygląda działanie usługi Mój Opiekun?
Kiedy pacjent przytrzymuje przez ok 5 sekund przycisk SOS, powiadomienie alarmowe z informacją, że potrzebna jest pomoc wysyłane jest na numer opiekuna oraz, przy wykupionej usłudze Mój Opiekun Premium, dociera do ratownika medycznego. Jeśli ten nie jest w stanie porozmawiać z poszkodowanym (np. ponieważ chory stracił przytomność), podejmuje decyzję o natychmiastowym wysłaniu karetki pogotowia.
Jak zareaguje opaska w przypadku nagłej utraty przytomności?
Nagła utrata przytomności najczęściej wiąże się z upadkiem pacjenta. Wtedy czujnik upadku wysyła powiadomienie alarmowe na numer opiekuna i do Centrum Ratownictwa Medycznego. Jeśli utrata przytomności nie będzie związana z upadkiem, a w ustawieniach wcześniej wybierzemy odpowiednie funkcje (np. pomiary cykliczne), jako opiekun otrzymamy informację o tym, że naszemu bliskiemu np. niebezpiecznie spada ciśnienie, tętno, czy saturacja i będziemy w stanie natychmiast wezwać do niego pomoc.
Kto jest administratorem danych osobowych?
Operatorem stron internetowych jest: Locon Sp. z o.o. (dalej: Stron Internetowych) oraz administratorem danych osobowych na potrzeby RODO, innych aktów prawnych obowiązujących w państwach członkowskich UE oraz innych przepisów odnoszących się do ochrony danych, pozyskiwanych za ich pośrednictwem jest:
Locon Sp. z o.o. Tama Pomorzańska 1, 70-030 Szczecin.
Czy trzeba podpisać umowę? Jeśli tak to na jaki czas?
Aby korzystać z naszych urządzeń i usług nie podpisujesz żadnej umowy. Wystarczy wykupić interesujący Cię pakiet: na 1, 6 lub 12 miesięcy.
Czy można przerwać świadczenie wykupionej usługi, np. w przypadku śmierci pacjenta?
W takiej sytuacji prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta pod numerem telefonu 91 887 10 01.
Czy usługi Mój Opiekun i Mój Opiekun Premium umożliwiają kontakt z lekarzem?
Usługi nie umożliwiają bezpośredniego kontaktu z lekarzem. Stały monitoring zdrowia ułatwia jednak postawienie trafnej diagnozy i szybkie wdrożenie leczenia po wizycie u specjalisty ponieważ wszystkie wyniki pomiarów zapisują się w aplikacji i mamy do nich stały dostęp.
Czy wyniki pomiarów są wysyłane również do lekarza?
Nie, wyniki pomiarów nie są wysyłane do lekarza.
Czy dobrze rozumiem, że powiadomienie o upadku wysyłane jest do Centrum Medycznego i opiekuna w jednym czasie?
Tak, dokładnie. W usłudze Mój Opiekun Premium, opiekun i Centrum Medyczne otrzymują powiadomienie o niebezpiecznym zdarzeniu równocześnie.