Wszystko, co musisz wiedzieć o Teleopiece
Teleopieka to nowoczesne rozwiązanie, które staje się coraz popularniejsze na naszym rynku. Dlaczego zyskuje ono coraz większą rzeszę odbiorców? Ponieważ wszyscy chcemy czuć się bezpiecznie! Każdy z nas chce mieć pewność, że osoby nam najbliższe jak najdłużej cieszyć się będą dobrym zdrowiem. Chcemy mieć możliwość ochrony członków naszych rodzin, czy w końcu zależy nam na tym, aby nawet w razie niespodziewanego wypadku móc zagwarantować szybką pomoc osobie poszkodowanej.
Teleopieka gwarantująca zdalny monitoring zdrowia jest jednym z najprostszych i zarazem bardzo korzystnym finansowo rozwiązaniem, które z łatwością można wdrożyć zarówno w naszym domu, jak i objąć nią szersze grono odbiorców, np. mieszkańców gminy, czy powiatów.
Co jest potrzebne do Teleopieki?
Do zdalnego monitoringu zdrowia niezbędne są dwie rzeczy — narzędzie oraz odpowiednia usługa.
W przypadku Teleopieki Locon, pacjent posługuje się opaską SOS Locon Life lub Locon Life Plus.
Oba smartbandy mają wbudowany telefon, przycisk SOS do wzywania pomocy, i działają z dedykowaną aplikacją Bezpieczna Rodzina.
Opaska SOS dla seniora Locon Life ma dwa duże przyciski i jest wyjątkowo prosta w obsłudze. Będzie doskonałym rozwiązaniem dla osób starszych wymagających opieki, niedowidzących, z chorobami przewlekłymi takimi jak Alzheimer, Parkinson, nowotwory, nadciśnienie, czy demencja.
Z kolei inteligentna opaska SOS dla seniora Locon Life Plus może być wykorzystywana zarówno przez osoby przewlekle chore, jak i takie, które są w dobrej kondycji i chcą po prostu na bieżąco monitorować swój stan zdrowia.
Jak działa Teleopieka?
Kiedy już nasz bliski ma na swoim nadgarstku opaskę SOS Locon Life lub Locon Life Plus z wykupioną usługą Teleopieki, oprócz tego, że możemy samodzielnie monitorować jego stan zdrowia (poprzez wykonywanie pomiarów ciśnienia, pulsu, saturacji, czy temperatury), sprawdzać w aplikacji na naszym telefonie jego dokładną lokalizację, czy ustawiać przypomnienie o lekach i odbierać powiadomienia o upadku, informacje o samopoczuciu będą docierać do Centrum Ratownictwa Medycznego.
Historia pana Stanisława
Pan Stanisław, 70 latek spod Warszawy mieszka od wielu lat sam. Po śmierci żony nie zdecydował się przeprowadzić do córki, chociaż ta bardzo go na to namawiała. Mimo że senior jest w dobrej formie, córka zaobserwowała u niego już początki demencji, dlatego, na wszelki wypadek, postanowiła podarować ojcu opaskę Locon Life Plus z dostępem do Teleopieki.
Pewnego razu pan Stanisław zasłabł — upadł w swojej kuchni. Opaska natychmiast wysłała alert o upadku do Centrum Ratownictwa Medycznego, którego pracownik od razu próbował skontaktować się z poszkodowanym. W zdalnym, cyklicznym pomiarze wyszło także zbyt szybkie tętno i zdecydowanie za wysokie ciśnienie. Ponieważ z seniorem nie było kontaktu, została podjęta decyzja o wysłaniu do niego karetki pogotowia. Pomoc na szczęście przyszła na czas. Chory od razu został zabrany do szpitala z podejrzeniem zawału serca. Jak mogłaby się skończyć ta historia, gdyby nie opaska SOS i usługa Teleopieki? Córka pana Stanisława nie chce nawet o tym myśleć.
Teleopieka — natychmiastowa pomoc
Usługa teleopieki opiera się na szybkim zaalarmowaniu odpowiednich służb o tym, że właściciel opaski uległ nagłemu wypadkowi, ma niepokojące wyniki pomiarów, czy samodzielnie wysyła alert SOS, co oznacza, że dzieje się coś niepokojącego. Osoby pracujące w Centrum Ratownictwa Medycznego to wykwalifikowani fachowcy, którzy w kilka sekund potrafią ocenić, czy do poszkodowanego należy wysłać natychmiastową pomoc. Senior może więc liczyć na wsparcie 24/7.
Wsparcie rodziny
Opaski Locon działają z polską i dedykowaną do nich aplikacją Bezpieczna Rodzina. Usługę pobiera na swój telefon opiekun właściciela opaski (rodzic, partner, dziecko itd.). Dzięki temu zyskuje on dostęp do wielu przydatnych funkcji. Poniżej przedstawiamy najważniejsze:
- lokalizacji 24/7 (widzi, gdzie dokładnie przebywa osoba z opaską)
- pomiarów zdrowia (ciśnienie, tętno, a w przypadku Locon Life Plus także temperatury i saturacji)
- wyznaczania stref bezpieczeństwa
- odbierania alarmów o upadku i alertów SOS
- ustawiania przypomnień o lekach
- nasłuchu otoczenia
Tak zaopiekowany senior czuje spokój — wie, że w każdej chwili może liczyć nie tylko na wsparcie najbliższych, ale przede wszystkim na pomoc wykwalifikowanych służb.
Nic dziwnego, że Teleopieka staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem — każdy przecież chce czuć się bezpiecznie!