Jak teleopieka ratownika pomaga w nagłych wypadkach?
Nieszczęśliwe wypadki są wpisane w scenariusz życia każdego z nas, bez względu na stan zdrowia czy wiek. Wiadomo jednak, że ryzyko ich wystąpienia jest największe w przypadku osób nie w pełni sprawnych, o słabszym zdrowiu, także w bardziej zaawansowanym wieku. Jak je wesprzeć? Z pomocą przychodzi opaska SOS Locon Life Plus i usługa teleopieki ratownika medycznego.
Co to jest teleopieka ratownika?
Teleopieka ratownika medycznego, czyli usługa opiekuńcza wykorzystująca nowoczesne technologie, to propozycja wsparcia dostępna dla użytkowników opasek SOS Locon Life Plus. Na czym polega?
Każdy użytkownik opaski SOS, po wykupieniu usługi teleopieka, jest objęty ochroną i monitoringiem zdrowia przez całą dobę. Oznacza to, że może liczyć nie tylko na wsparcie opiekuna z rodziny, ale i szybką pomoc ratownika medycznego. To zapewnia spokój i poczucie bezpieczeństwa, pozwala na lepsze funkcjonowanie i odzyskanie samodzielności, ale i umożliwia szybką reakcję, gdy dojdzie do wypadku czy innej niepokojącej sytuacji stanowiącej zagrożenie zdrowia czy życia.
Jak teleopieka ratownicza pomaga w nagłych wypadkach?
Osoby, które noszą na nadgarstku opaskę Locon Life Plus i korzystają z usługi Teleopieka, mogą liczyć na wsparcie ratownika medycznego w nagłych wypadkach. Jak to działa?
Gdy dojdzie do sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu, opaska SOS informuje o tym ratownika:
● wysyłając powiadomienie o upadku, co wykrywa zainstalowany w opasce czujnik upadku,
● wysyłając informację o niepokojących parametrach zdrowia, na przykład zbyt niskim lub wysokim ciśnieniu (ratownik widzi je w panelu użytkownika),
Ratownika może zaalarmować także osoba użytkująca opaskę, wzywając pomoc za pomocą przycisku SOS.
Poinformowany o zagrożeniu ratownik medyczny próbuje skontaktować się z osobą noszącą opaskę, dzwoniąc na nią. Gdy połączenie nie zostanie odebrane, ustala lokalizację wskazaną przez urządzenie i podejmuje decyzję o natychmiastowym wysłaniu karetki pogotowia w celu udzielenia pomocy.
Dla kogo teleopieka ratownika medycznego?
Nieszczęśliwe wypadki są wpisane w scenariusz życia każdego z nas, bez względu na stan zdrowia czy wiek. Wiadomo jednak, że ryzyko jest znacznie wyższe w przypadku osób w zaawansowanym wieku, także nie w pełni sprawnych lub o słabszej kondycji i zdrowiu, zmagających się ze schorzeniami przewlekłymi, chorobami neurodegeneracyjnymi (np. choroba Alzheimera, choroba Parkinsona czy demencja starcza) czy innymi chorobami neurologicznymi bądź wielu starczego, które stanowią zagrożenie życia. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy osoby takie mieszkają samotnie.
Choć upadku czy zasłabnięcia nie zawsze da się uniknąć, można zadbać o to, by pomoc przyszła maksymalnie szybko, a i była profesjonalna. To pozwala zapobiec ewentualnej tragedii.
Na teleopiekę i wsparcie ratownika z centrum medycznego powinny zdecydować się zwłaszcza seniorzy, ale i osoby młodsze, które zmagają się z różnymi problemami zdrowotnymi, takimi jak choroby układu oddechowego (np. POChP, astma, gruźlica) czy układu sercowo-naczyniowego (np. choroba wieńcowa, niewydolność serca, arytmia, nadciśnienie, niedociśnienie), ale także schorzenia metaboliczne (np. cukrzyca, dna moczanowa, neuropatia cukrzycowa, czyli uszkodzenie nerwów spowodowane cukrzycą), choroby wzroku (np. zaćma i jaskra, a także inne, ograniczające zdolność widzenia, np. znaczna dalekowzroczność czy krótkowzroczność) czy kości i stawów (np. osteoporoza, artretyzm, zapalenie stawów), które utrudniają poruszanie się i codzienne funkcjonowanie.
Jak zapewnić teleopiekę?
Teleopieka ratownika wymaga posiadania opaski Locon Life Plus i wykupienie usługi oraz zainstalowania aplikacji Bezpieczna Rodzina, którą opiekun lub użytkownik instaluje na swoim telefonie komórkowym.
Brak wykupionej usługi Teleopieka umożliwia pomoc wyłącznie opiekunom, którzy na swoich telefonach mają zainstalowaną aplikację Bezpieczna Rodzina. Opaska SOS Locon Life Plus umożliwia wówczas:
● zdalny monitoring zdrowia użytkownika opaski (wykonywanie pomiarów pulsu, ciśnienia, saturacji czy temperatury),
● lokalizację 24/7 oraz ustalenie stref bezpieczeństwa,
● odbiór powiadomień o upadku,
● odbiór sygnału SOS,
● wykonywanie i odbieranie połączeń oraz rozmowy telefoniczne z użytkownikiem opaski (opaska SOS Locon, zarówno Locon Life, jak i Locon Life Plus, posiadają wbudowany telefon z dostępem do nielimitowanych minut.